TomTom GO 730 Traffic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 730 Traffic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rinus2154 23-10-2010
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Deze TomTom werkte perfect in geheel europa,Totdat ze bij TomTom alle kaarten moesten uitbreiden.Nu is het interne geheugen bijna 2gb,dus alle landen van europa zaten er op.Bij TomTom hadden ze een aanbieding èèn jaar kopen en dan gratis een half jaar extra,mooie aanbieding,niet dus want deze kaarten zijn meer als 2gb.Nu kun je gedeelten van europa er opzetten,maar als je naar een land wil of doorheen moet en die staat niet op de kaart,moet ik onderweg maar zien hoe ik dit oplos jammer TomTom niet goed over nagedacht.
P.S
de nieuwe kaarten zijn wel prima,maar van oostenrijk naar kroatie heb ik niks aan je.

marcbraaksma 14-10-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Ik heb het apparaat nu drie weken en het werkt bijna perfect.
De routes zijn snel en goed, zeker IQ routes. Oponthoud wordt zeer snel gemeld ook op secundaire wegen op het platteland waar ik vaak rij. Echt super.

Ik heb een lader en een TMC-antenne voor buitenland laten monteren. Het apparaat zit met een beugeltje op het dashboard, dus nooit in het zicht van de rijweg. Kan ik aanbevelen.

Maar als ik de TMC er in stop, wordt HD Traffic uitgeschakeld. Dat wordt niet gemeld.

Verder schakelt het apparaat vrij snel (te snel) over naar de nachtweergave.
Bluetooth vind ik wel goed werken.

Hiervoor een VDO-Dayton uit 2001 gehad.
Voordeel daarvan was dat het gebied op de kaart waar je gaat rijden wat groter is. Bij TomTom zie je maar een klein stukje of de hele route. Zoom je uit, dan is dat na 10 seconden weer verdwenen.

muggetje 07-10-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Geweldig apparaat met veel mogelijkheden. De problemen, waartegen meneer Swarte aanlopt, herken ik niet - afgezien dan van het matige geluid dat bovendien maar met moeite boven het geluid van een autoradio uitkomt. Prettig bovendien dat HD Traffic niet via de mobiele telefoon werkt - dat scheelt een hoop kosten.

Edwintje 30-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Na een TT 300 en een 910 is dit mijn 3e TT.
Prima apparaat wat doet waar het voor gemaakt is, je brengen van A naar B.
De voet vind ik wel wat lastig om steeds de snoeren aan te sluiten en heb daarvoor dan ook een craddle gekocht.
Op die craddle sluit je alles aan en hoef je alleen maar je TT in te laten zakken.
TMC doet het nu ook goed vergeleken met mijn 910.
Al met al een prima investering.

Hugh 11-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Goede keuze,is een super apparaat. Werkt goed en snel, enig minpunt is de TMC stekker aan de onderkant van het apparaat want de stekker is recht en niet zoals de voeding gebogen.Daardoor moet je het apparaat hoger hangen aan het raam dan je zou willen.

Dit apparaat is de keuze die je moet nemen als je niet elke dag in Amerika en of Canada komt hahaaa.
En gratis file meldingen.
Dat is het verschil met de 930!
want daar zit wel Amerika en Canada op en betaald file meldingen(en alleen Nederland)

DJ Bobo 08-08-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Ik heb de TomTom 730 HD Traffic nu een paar weken in mijn bezit en moet zeggen dat het een geweldig apparaat is. Zeker in vergelijking met de Mio 269 die ik hiervoor had.
Ik twijfelde in eerste instantie over de zuignap maar die blijkt hartstikke goed te kleven. Geen enkel probleem dus.

Pluspunten:
* Goede zuignap
* Gamakkelijk in de auto te bevestigen
* Navigatie gaat super snel
* Aangeven van b.v. flitspalen is uitstekend
* Menu-bediening is erg simpel en super snel
* Map-share werkt prima en zo houd je je kaart up to date
* Rijstrookadvies werkt ook super goed.
* Je kunt je route al thuis uitstippelen want zelfs in huis vindt de TomTom gemakkelijk satellieten
* Mogelijkheid om je eigen instructies in te spreken is erg leuk
* Het aangeven van de maximumsnelheid is werkelijk waar bijna perfect (in Duitsland willen de snelheden nog weleens snel wisselen en dat geeft die vrijwel altijd perfect aan)
* Veel uitgebreide mogelijkheden in het menu

Minpunten:
* Het scherm is bij veel zonlicht soms niet echt goed te zien.
* Sommige stemmen zijn duidelijk maar de meeste zijn aan de zachte kant
* Gesproken straatnamen en plaatsnamen gaat alleen via een computerstem en die klinkt vaak erg houterig (en streng)
* Het adres invoeren zonder het scherm aan te raken gaat alleen in Nederland maar werkt in Nederland wel super
* HD-Traffic werkt ook alleen in Nederland wat erg jammer is, zeker als je naar het buitenland op vakantie gaat.
* Een aanpassing via Map-Share staat soms niet meteen op de kaart. Als je b.v. een rotonde aangeeft die er niet is wordt dat niet meteen aangepast (ik neem aan dat dat eerst gecontroleerd moet worden). ALs je b.v. een nuttige bestemming toevoegd dat staat die er wel meteen op.

Ik heb zeker geen spijt van de aanschaf van dit apparaat en ik weet zeker dat ik ook in de komende jaren nog veel plezier zal hebben van dit apparaat. Ik vind hem zeker een aanrader.

J.L. Swarte 20-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Voor veel geld de laatste TomTom 730 HD gekocht. Het lijkt allemaal geweldig, maar zoals zo vaak is de werkelijkheid weerbarstiger dan de reclamefolder.

De verkorte handleiding suggereert dat je zo met je nieuwe TomTom wegrijdt. Niets is echter minder waar. De eerste oplaadsessie en het installeren van een hoop kaartmateriaal kostte mij een slordige 4 uur! Tevens is er geen oplaadsnoer bijgeleverd, en moet je het apparaat dus via een ingeschakelde comuter met de USB kabel van het docking station opladen. Een apart oplaadsnoer blijkt als optie leverbaar. Klinkt een beetje als een auto zonder stuurwiel.

De MP3 speler speelt uitsluitend MP3's en geen WMA. Als Windows gebruiker heb ik al mijn CD's als WMA via de Windows Media speler naar mijn harde schijf gekopieerd. Heb ik dus niets aan op mijn TomTom want die speelt uitsluitend MP3'tjes af.

Het 16:9 beeldscherm is misschien wel trendy, maar niet functioneel. Als je de 3D kaart leest ben je immers geinteresseerd in het gebied dat voor je route ligt, en niet er naast. Een schermverhouding van 9:16 of gewoon 3:4 zou praktischer zijn geweest. Voorts belemmert zo'n brede kast veel meer zicht op de weg dan bijvoorbeeld een PDA met TomTom omdat de blinde hoek veel groter is. Dat kan veiliger!

De geluidskwaliteit van de ingebouwde luidspreker laat veel te wensen over. Het klinkt blikkerig, en is slecht te verstaan. Om mij volkomen onduidelijke redenen is de luidspreker aan de achterzijde van het apparaat geplaatst en zendt daarmee de geluidsgolven weg van de bestuurder in plaats van er naar toe. Ook dat kan veiliger!

Last but not least: ik wilde de optie Toon rijstrookafbeeldingen aanzetten, maar dat ging niet omdat de kaart of kaartversie niet geschikt is voor geavanceerd rijstrook advies. Dar begrijp ik niks van, want zowel op de doos, als in de beschrijving wordt deze functie geroemd.

Kortom, het is niet alles goud dat er blinkt aan de horizion.

gaag 07-07-2008
Geschreven voor: TomTom GO 730 Traffic

Goed apparaat, al moeten de nieuwe kaarten gedownload worden, je zou verwachten dat alles erop staat. Voor de prijs is er ook geen abonnement op flitsservice. HD traffic werkt uitstekend en IQ routes ook. Het geluid zou zeker voor bluetooth met de telefoon harder kunnen.